budak sekolah terlampau



Tujuan aku bukan nak mengaibkan sesiapa di sini, tetapi sebagai seorang Melayu yang Boleh, aku nak berkongsi pendapat aku dengan pembaca sekalian. Isu budak sekolah merokok ni bukanlah sesuatu yang baru berlaku di kalangan budak sekolah di negara kita. Tapi yang aku agak terkilan ialah aku telah bertemu dengan beberapa gambar yang menunjukkan budak sekolah perempuan atau dengan istilah lain, awek melayu sedang memegang rokok!
Kalau pelajar lelaki memang aku tak heran. Sebab aku pun merokok sejak dari zaman sekolah lagi. Yang peningnya budak perempuan pun dah tak segan silu merokok dengan masih lagi memakai pakaian seragam sekolah. Hentikanlah wahai adik-adik saudara seagama denganku.... memang tak elok sangat!!!. Sakit mata ni tengok budak sekolah, perempuan pulak tu... tengah pegang rokok. Kalau yang dah buat tu... bartaubat la... korang pun tahu apa akan jadi kalau merokok kan???
Posted on 7:46 AM by kundangcrew and filed under | 0 Comments »

0 komen:

Post a Comment